onsdag 12 maj 2010

Ingen trodde att...

Moderaterna och alliansen skulle plocka upp det som de tappat. Olyckskorparna kraxade om att det inte funnits något parti/block som hämtat upp ett sådant tapp som redovisades för ett tag sedan. Men nu står det 46.5 för Alliansen, och 47.5 för det rödgröna exprimentet. HA!

Jag har sagt det tidigare, jag säger det igen, jag är glad över att Anders Borg sköter landets finanser än att herr Ötros gör det. Herr Östros som engagerar hela sin själ i att förklara varför vi ska öka skattetrycket till det högsta i världen igen.

Jag har funderat lite på vad V, Mp och S säger. Fastighetsskatten till exempel. I många Stockholms kummuner drabbas vi hårt. På Lidingö drabbas enligt olika uppgifter i media 50% av fastighetsskatt. Mps ekonomiska taleskvinna säger iskallt att: Om man inte har råd kan man ju ta lån på huset eller sälja... Vilken logik. Mp. V och S som säger sig kämpa för att segregeringen inte ska sprida sig i samhället har helt släppt Lidingö och andra Stockholmskommuner. För på detta sätt kommer ingen som har en normalinkomst kunna bosätta sig i dessa kommuner. Och hur ska Mp, V, och S ställa sig i dessa kommuner? I Nacka har S redan börjat darra och säga att man kan ju rösta olika i kommunen och i riksdagsvalet. Spännande....

Nej, jag säger HA, vi kommer att ta detta. Alliansen har redan visat tydliga svar på det rödgörna exprimentets förslag. 9 tydliga NEJ!!! Moderaterna och Alliansen står för stabilitet, säkerhet och trygghet för Lidingös invånare, Stockholmsregionens invånare och Sveriges medborgare.

En trevlig helg önskar jag er alla!

A//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar